Brf Tulpanträdet

Bostadsrättsföreningen Tulpanträdet består av 166 lägenheter. Huset byggdes i slutet av 1960-talet som Solberga Sjukhus men byggdes om av JM i början av 2000-talet till flerfamiljhus. Första inflyttningen ägde rum hösten 2003. Vi disponerar - tillsammans med Brf Korstörnet och Brf Avenboken - garage, tvättstugor, pool/bastu, källsorterings- och grovsoprum, hobbyrum, gästlägenheter samt föreningslokal. Vi är medlem i Solberga Gårds Samfällighetsförening som förvaltar våra gemensamma anläggningar.

Du äger bostadsrätten som sådan och innehar medlemskap i BRF Tulpanträdet. Bostadsrätten är dock ingen fastighet. Det är föreningen som äger huset och du är delägare i den med en ekonomisk andel och har en nyttjanderätt till en viss bostad. Du har ansvar för underhåll, reparationer och det inre. Sådant innefattar bland annat ytskikt som golv, väggar, tak, klinker, golvvärme och brandvarnare samt köksinredning, spis, frys, fläkt, tvättställ och badkar. Utanför bostaden ansvarar vi gemensamt för vår fastighet, ute- och innemiljön samt att vi uppnår fin gemenskap och tar hänsyn till varandra. Se vidare Bostadsrätternas faktablad om "Bostadsrättens grundbultar" nedan, våra stadgar samt våra Trivselregler.

Om du på något sätt vill vara med att aktivt engagera dig i frågor som rör din/vår bostadsrättsförening så kontakta styrelsen eller valberedningen. Dina specialkunskaper och/eller intresse kan vara till stor hjälp i vår strävan efter en trivsam och välfungerande bostadsrättsförening.